حلقه ای با شکوه بر فراز آسمان

0
815

زمین در حال کمیاب شدن است، به ویژه در مناطق شهری که هر متر مربع می تواند صدها، بلکه هزاران دلار هزینه داشته باشد. با این حال، قبل از اینکه اوضاع بدتر شود، برخی از رویاپردازان شروع به طراحی ساختارها و سیستم هایی کرده اند که هم از نظر زیبایی ، باشکوه و هم از نظر پایداری تقریباً باورنکردنی هستند. یکی از این طرح‌های جاه‌طلبانه ، می‌خواهد برج خلیفه، بلندترین آسمان‌خراش جهان را با حلقه‌ای عظیم در بالای آسمان محاصره کند! این ایده قصد دارد ایده‌های مرسوم جوامع و آپارتمان‌های سرپوشیده را در هم بکوبد.

نام طراح : ZN|Era

نام این پروژه “دایره مرکزی شهر” است و بر بالای پنج ستون غول‌پیکر قرار دارد، این ایده گواهی بزرگی بر خلاقیت و جاه‌طلبی انسان در عصر حاضر است.
اگرچه ارتفاع 550 متری آن در مقایسه با حضور برج خلیفه کم است، اما اندازه فراگیر آن برای پوشش مرکز شهر دبی کافی است.
این که طراحی کلی ، فرم یک حلقه است تا یک دایره بسته واقعاً ایده خوبیست . در غیر این صورت، برای همیشه آسمان دبی را می پوشاند و فضایی غم انگیز را به جای فضایی الهام بخش بوجود می آورد.

چیزی که پروژه را واقعاً جاه طلبانه می کند، نه فقط اندازه بزرگ آن است ، بلکه اتفاقاتی است که در داخل این مجموعه می افتد. مانند یک شهر واقعی، نه تنها خانه هایی برای زندگی مردم وجود خواهد داشت، بلکه فضاهای عمومی، تجاری و فرهنگی نیز وجود خواهد داشت. دو حلقه کل ساختار را تشکیل می دهند که توسط یک ساختار سبز پیوسته، به هم می پیوندند و پنج سطح داخلی را به هم متصل می کنند. این «کمربند» سبز را “Skypark” نام گذاری کرده اند و صرفاً یک ساختار پشتیبانی نیست، بلکه یک اکوسیستم سبز است که کلید خودکفایی شهر حلقه ای است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید